لوازم یدکی ام وی ام لوازم یدکی لیفان لوازم یدکی چری لوازم یدکی جیلی لوازم یدکی جک لوازم یدکی برلیانس لوازم یدکی دانگ فنگ لوازم یدکی ولکس مــــاشــــــــن چیــــــنــــــــی
گیربکس ام وی ام گیربکس لیفان گیربکس برلیانس گیربکس جیلی گیربکس جک
سبد خرید
۰ ریال
راهنمای سرویس های دوره ای لیفان ایکس 60

راهنمای سرویس های دوره ای لیفان ایکس ۶۰

یکی از روش‌های موثر برای کاهش هزینه‌های نگهداری خودرو و افزایش طول عمر مفید قطعات توجه به سرویس‌ های دوره‌ ای خودروها چینی است. در اکثر مواقع مالکین خودرو با عدم توجه به سرویس‌ های دوره‌ ای شاهد آسیب دیدگی جدی مجموعه فنی خودرو بوده‌اند. از خودروهای پرطرفدار در ایران ماشین لیفان ایکس ۶۰ است. راهنمای سرویس‌ های دوره‌ ای لیفان ایکس ۶۰ هنگام خرید خودرو به خریداران ارائه می‌شود و هر فرد با توجه به سلیقه خود می‌تواند خودرو خود را برای انجام سرویس‌ های دوره‌ ای به شرکت‌های مشخص شده ببرد.

لیفان ایکس 60

منظور از سرویس دوره‌ ای x60 چیست؟

سرویس‌ های دوره‌ ای به منظور جلوگیری از آسیب‌ های وارد شده به خودرو در دراز مدت انجام می‌شوند. بررسی خودرو در مدت زمان معین بدون شک باعث می‌شود تا آسیب‌های جزئی شناسایی شوند و قبل از گسترش آنها و بروز هزینه‌های گزاف به راحتی می‌توان به کمترین هزینه آنها را برطرف کرد. همین مسئله اهمیت سرویس‌ های دوره‌ ای لیفان ایکس ۶۰ و دیگر خودروها را بیشتر می‌کند.

تعویض روغن، چک کردن باد لاستیک‌ها، بازرسی شمع‌ها، بررسی زوایای چرخ‌های جلو و عقب و … از جمله کارهایی است که در سرویس دوره‌ای انجام می‌شود. در ادامه به بررسی کامل سرویس‌ های دوره‌ ای لیفان ایکس ۶۰ می‌پردازیم تا شما اطلاعات بیشتری در مورد نگهداری خودرو داشته باشید.

جدول زمان بندی سرویس‌ های دوره‌ ای لیفان ایکس ۶۰

شرکتی که شما خودروی خود را از آن تحویل می‌گیرید، جدول زمان بندی سرویس‌ های دوره‌ ای لیفان ایکس ۶۰ را در اختیار شما قرار می‌دهد. این زمان بندی پیشنهادی بر اساس تجربه متخصصان آماده شده که بر اساس مقدار کیلومتری که از ماشین استفاده می‌شود یا همان کارکرد خودرو می‌باشد. گاهی نیاز است پس از کارکرد مشخص خودرو برای تعویض یک قطعه و یا بازدید آن به نمایندگی مراجعه کرد. برخی از خدماتی را که باید در سرویس‌ های دوره‌ ای لیفان ۶۰ انجام شود، در زیر می‌آورده‌ایم:

تعویض روغن

یکی از مهم‌ترین کارها در نگهداری و مراقبت از موتور خودرو تعویض روغن است. در سرویس‌ های دوره‌ ای لیفان ایکس ۶۰ در سرویس اولیه روغن موتور تعویض می‌شود و پس از آن باید بعد از ۱۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد برای سرویس مجدد اقدام به تعویض روغن کرد. از هر ۵۰۰۰ کیلومتر کارکرد نیز در دفعات بعدی باید این سرویس را انجام داد. اهمیت روغن موتور بسیار زیاد است و سلامت تمام قطعات موتور به آن بستگی دارد. تعویض فیلتر روغن و فیلتر هوا نیز از هر دو بار تعویض روغن یکبار انجام می‌شود.

فیلتر اتاق ( تهویه مطبوع )

یکی دیگر از خدماتی که در سرویس‌ های دوره‌ ای لیفان ایکس ۶۰ انجام می‌شود، تعویض فیلتر اتاق است که در سرویس اولیه بازدید از آن صورت می‌گیرد و در صورت نیاز تعویض می‌شود که اغلب در سرویس اولیه نیازی به تعویض نیست. پس از آن در هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد باید این فیلتر تعویض شود.

کانکتورها، اتصالات برقی بدنه و سنسورها

همان‌طور که می‌دانید کانکتورها در کارکرد خودروها بسیار مهم هستند. این قطعات در سرویس اولیه بازدید می‌شوند. دومین سرویس این قطعات در کارکرد ۴۰۰۰۰ کیلومتر اتفاق می‌افتد. به این معنی که اگر شما بخواهید برای اطمینان از سلامت کانکتورها آنها را چک کنید، باید پس از این کارکرد به نمایندگی مراجعه کنید تا بازدید انجام شود و در صورت نیاز قطعات جزئی تعویض شوند.

باک بنزین، لوله‌ها و اتصالات آن

سوخت رسانی خودرو نیز بسیار حائز اهمیت است و در سرویس‌ های دوره‎‌ ای لیفان x60 از هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر بازدید می‌شود. درست است که کمتر این قسمت از خودرو آسیب می‌بیند، اما برای اطمینان از نظر عدم نشتی در اتصالات این قسمت بهتر است دائما چک شوند.

تسمه‌ها

تسمه‌ها را از نظر وجود پلیسه، سائیدگی و کشش در سرویس اولیه بازبینی می‌شوند. در دوره بعدی باید پس از ۴۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد این مهم دوباره چک شود. تعویض تسمه تایم بهتر است پس از ۶۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد انجام شود. این قطعه بسیار مهم است و نباید در بازدید و تعویض آن درنگ کرد. این قطعه در لوازم یدکی جیلی مانند دیگر خودروها بسیار حائز اهمیت است.

فیلتر بنزین

با توجه به اینکه کیفیت بنزین در داخل کشور چندان مناسب نیست، لازم است به فیلتر بنزین بیشتر اهمیت داد. ورود برخی مواد ریز به داخل موتور می‌تواند هزینه‌های گزافی به دنبال داشته باشد. برای همین منظور بهتر است پس از ۲۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد فیلتر بنزین پس از سرویس اولیه حتما تعویض شود. پس از آن نیز لازم است از هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد این قطعه تعویض شود.

خلاصی پدال ترمز و رگلاژ ترمز دستی

ترمز یک خودرو از مهم‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شود و نمی‌توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد. خلاصی پدال ترمز و رگلاژ ترمز دستی در سرویس اولیه تنظیم می‌شود و باید پس از ۳۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد توسط نمایندگی تنظیم شود.

لنت‌های ترمز

لنت ترمز در سرویس دوره‌ای لیفان ۶۰ در کارکرد ۲۰۰۰۰ کیلومتر لازم است بازدید شود و پس از آن در کیلومتر ۴۰، ۵۰ و ۶۰ هزار نیز نیاز به بازدید دارد تا در صورت آسیب دیدگی تعویض شود. علائم آسیب دیدگی این قطعه گاهی با ایجاد صدا مشخص می‌شود. برای تهیه قطعات خودروهای مختلف مانند ام وی ام می‌توانید به لوازم یدکی ام وی ام و هر خودروی دیگر مراجعه کنید.

خدمات دیگر در سرویس‌ های دوره ای لیفان ایکس ۶۰

از خدمات انجام شده در سرویس‌های ادواری می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تایرها و باد لاستیک‌ها
  • زوایای چرخ‌های جلو وعقب
  • روغن گیربکس در مدل دنده‌ای و اتومات
  • لوله‌ها واتصالات گیربکس اتومات
  • عملکرد سیستم کولر و بخاری
  • باتری خودرو
  • بلبرینگ چرخ‌ها
  • سیستم کنترل بخارات روغن و بخار روغن از نظر کارکرد طبیعی
  • عملکرد میکانیزم سانروف و نشتی آب
  • گردگیرهای پلوس و سیبک‌ها
  • کلیه چراغ‌های داخلی و خارجی
  • روغن هیدرولیک فرمان
  • آچارکشی کامل خودرو
  • شیلنگ‌ها

سرویس‌ های دوره‌ ای لیفان x60

جمع بندی

پس از خرید یک خودرو، نگهداری و مراقبت از آن نیاز به انجام سرویس دوره‌ای است که بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب شما با سرویس‌ های دوره‌ ای لیفان ایکس ۶۰ آشنا شدید و برخی از کارهایی که باید در نگهداری خودرو و جلوگیری از بروز هزینه‌های گزاف انجام داد، شرح داده شد. به طور کلی انجام سرویس‌های دوره‎ای خودرو بسیار مهم است و باید اهمیت به سزایی به منظور سالم ماندن خودرو به آن داد.

فروشگاه ماشین چینی از برترین فروشگاه‌های لوازم یدکی لیفان، لوازم یدکی جک و دیگر خودروها در داخل کشور است که آماده خدمت به هموطنان گرامی می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت این مجموعه خوش نام مراجعه کنید.

منبع : lifan

پاسخ دهید