لوازم یدکی ام وی ام لوازم یدکی لیفان لوازم یدکی چری لوازم یدکی جیلی لوازم یدکی جک لوازم یدکی برلیانس لوازم یدکی دانگ فنگ لوازم یدکی ولکس مــــاشــــــــن چیــــــنــــــــی
گیربکس ام وی ام گیربکس لیفان گیربکس برلیانس گیربکس جیلی گیربکس جک
سبد خرید
۰ ریال
نکات مهم هنگام خرید لوازم یدکی خودرو چینی

نکات مهم هنگام خرید لوازم یدکی خودرو چینی

بازار خودرو ایران چند سالی است که درگیر تحریم شده و این تحریم‌ها باعث منع ورود خودروهای خارجی به کشور شده است و بازار خودرو ایران را دچار چالش‌های فراوانی نموده است. تنها عرضه کننده خودروهای خارجی در این تحریم‌ها، خودروسازان چینی هستند که به طور مستقیم به عرضه خودرو در کشور پرداخته‌اند. همچنین با ورود این خودروها نیاز بازار به لوازم یدکی خودروهای چینی نیز افزایش یافته است. البته لوازم یدکی‌ نیز درگیر این چالش‌ها و مشکلات شده‌اند و تهیه لوازم یدکی اصلی و فابریک این روزها بسیار سخت می‌باشد. افراد برای خرید انواع لوازم یدکی خودرو های چینی باید به فاکتورهای زیاد توجه کنند که در این مقاله به بررسی این نکات مهم می‌پردازیم. با ما در خواندن این مقاله همراه باشید.

مشکلات و چالش‌ های تامین لوازم یدکی ماشین‌های چینی در بازار ایران

باتوجه به بازار خودرو، افراد برای تامین و خرید لوازم و قطعات جانبی آن با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستند و همین مشکلات باعث شده افراد دیدگاه خوبی به خودروهای چینی نداشته باشند زیرا تامین قطعات یدکی برای آن‌ها مشکل می‌باشد که این مشکلات به شرح زیر است:

  • کمیاب بودن لوازم و قطعات یدکی اصل و فابریک
  • قیمت های نجومی برای خرید لوازم یدکی اورجینال
  • افزایش قطعات فیک و بی کیفیت در بازار
  • فروش لوازم یدکی دست دوم و کارکرده به نام قطعات نو
  • و…

لوازم یدکی اصلی خودرو های چینی

فاکتور های مهم برای خرید لوازم و قطعات اساسی خودرو های چینی

امروز ماشین‌های چینی در تنوع بالایی در کشور در حال تردد هستند و تامین قطعات جانبی آنها به یکی از نیازهای ضروری تبدیل شده است. باتوجه به اینکه کشور دچار تحریم است و واردات و تامین این لوازم با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌باشد، شما برای خرید قطعات و لوازم جانبی خودرو باید به نکات مهمی توجه نمایید تا بتوانید یک محصول باکیفیت و اصل را خریداری نمایید. این نکات مهم به شرح زیر است:

  • توجه به کیفیت لوازم یدکی خودروهای چینی

یکی از مهم‌ ترین نکات در هنگام خرید لوازم یدکی مثل لوازم یدکی جیلی، توجه به کیفیت محصولات می‌باشد. زیرا قطعه‌ای که خریداری می‌کنید اگر محصول خوب و باکیفیتی نباشد، علاوه بر اینکه روی عملکرد خودرو شما تاثیر می‌گذارد، می‌تواند باعث آسیب به سایر قطعات شود و شما مجبور به هزنیه‌های بیشتر گردید. پس کیفیت محصولی که خریداری می‌کنید تاثیر مستقیم بر سلامت خودرو و جلوگیری از صرف هزینه‌های اضافی دارد.

  • توجه به معتبر بودن برند لوازم و قطعات خودرو

امروزه تجهیزات و لوازم جانبی خودروها توسط تولیدکنندگان زیادی، طراحی و تولید می‌شود و ممکن است شما برای خرید، دچار شک و تردید شوید. به همین دلیل در هنگام خرید باید به سابقه، اعتبار، رضایت مشتریان از آن برند، توجه ویژه‌ای داشته باشید. همچنین در این خصوص می‌توانید از تجربه دیگران نیز استفاده نمایید.

  • توجه به اورجینال بودن قطعات و لوازم جانبی

یکی مهم‌ترین چالش‌هایی که بازار لوازم خودرو با آن روبه‌رو است، وجود لوازم تقلبی و فیک می‌باشد. راه‌های زیادی برای تشخیص جنس تقلبی از اصل در بازار وجود دارد که به راحتی می‌توانید از آنها برای خرید قطعات و لوازم اصل استفاده نمایید.

  • داشتن گارانتی و ضمانت نامه معتبر

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید لوازم یدکی ماشین‌های چینی مثل لوازم یدکی لیفان، توجه به گارانتی و ضمانت نامه معتبر می‌باشد. قطعه‌ای که خریداری می‌کنید باید دارای خدمات پس از فروش و حداقل هفت روز ضمانت تعویض و بازگشت کالا را داشته باشد. این ضمانت می‌تواند به شما اطمینان دهد که، کالایی که خریداری نموده‌اید، اصل و اورجینال می‌باشد.

  • خرید لوازم و قطعات یدکی از یک فروشگاه یا فروشنده معتبر

علاوه بر تنوعی تولیدکنندگان، تعداد زیادی عرضه کننده و فروشنده لوازم یدکی در بازار وجود دارد و شما برای خرید به این موضوع نیز باید دقت نمایید که قطعات و لوازم یدکی خودرو خود را، از یک فروشگاه یا فروشنده معتبر خریداری نمایید.

  • مقایسه قیمت لوازم و قطعات با سایت‌های معتبر خارجی فروش لوازم

شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های خارجی از قیمت اصلی قطعات مطلع شوید، البته باتوجه به تحریم‌ها و شرایط اقتصادی، قیمت این لوازم و قطعات، بیشتر می‌باشد ولی نباید برای خرید لوازم، قیمت افراطی و نجومی پرداخت کنید. همچنین نباید فریب لوازم و قطعات ارزان را بخورید، زیرا هیچ ارزانی بی دلیل نیست و ممکن است محصول تقلبی یا کارکرده باشند.

نکات مهم هنگام خرید لوازم یدکی اصلی

نکات مهم برای تشخیص جنس اصل از تقلبی برای خرید لوازم یدکی خودرو

همانطور که گفتیم بازار لوازم یدکی با چالش‌های زیادی روبه‌رو است و در این بازار لوازم تقلبی و بی‌کیفیت زیادی موجود می‌باشد و شما برای جلوگیری از آسیب خودرو و دوری از خرید جنس تقلبی، باید به نکات مهمی توجه نمایید که این نکات به شرح زیر است:

  • توجه به نام برند؛ خیلی از تولیدکنندگان از نام بسیار مشابه برندهای معتبر برای محصولات خود استفاده می‌کنند و به اسم آن برند معتبر به مشتریان می‌فروشند.
  • توجه به کد شناسایی یا بارکد محصول نیز می‌تواند به شما برای خرید جنس اصل و اورجینال کمک کند.
  • توجه به تاریخ تولید محصول؛ یک محصول نباید تاریخ مخدوش شده یا فاقد تاریخ تولید باشد.
  • توجه به شکل و ظاهر قطعات و لوازم جانبی خودرو؛ شما به عنوان صاحب خودرو باید نسبت به خودرو خود شناخت داشته باشید و در هنگام خرید قطعه مورد نیاز، به ابعاد، اندازه، شکل و ظاهر آن توجه کنید. مطمئنا می‌توانید تفاوت جنس اصل و تقلبی را به خوبی و با کمی دقت دریابید.
  • قیمت پایین و ارزان بودن لوازم یدکی؛ البته خیلی از فروشندگان جنس تقلبی را به قیمت جنس اصل به مشتریان ارائه می‌دهند.

خرید لوازم یدکی خودرو های چینی از فروشگاه اینترنتی ماشین چینی

اگر به دنبال یک فروشگاه معتبر برای خرید انواع لوازم یدکی خودرو‌های چینی نظیر، لوازم یدکی جک، لوازم یدکی لیفان، جیلی، لوازم یدکی ام وی ام، اچ سی کراس و… را دارید می‌توانید از فروشگاه اینترنتی ماشین چینی خریداری نمایید. فروشگاه ما یکی از معتبرترین مراکز فروش و تامین لوازم یدکی خودروهای چینی با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت می‌باشد. همچنین تمامی محصولات ما دارای خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر هستند و شما می‌توانید لوازم و تجهیزات مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

منبع : chinesecarparts

پاسخ دهید