لوازم یدکی ام وی ام لوازم یدکی لیفان لوازم یدکی چری لوازم یدکی جیلی لوازم یدکی جک لوازم یدکی برلیانس لوازم یدکی دانگ فنگ لوازم یدکی ولکس مــــاشــــــــن چیــــــنــــــــی
گیربکس ام وی ام گیربکس لیفان گیربکس برلیانس گیربکس جیلی گیربکس جک
سبد خرید
۰ ریال
امنیت خودرو های چینی

امنیت خودرو های چینی

در سال های اخیر وجود خودرو های چینی در ایران بیشتر شده است . یکی از مواردی که ارائه دهندگان این خودرو ها روی آن بیشتر کار می کنند امنیت خودرو های چینی می باشد.

یکی از رایج ترین ویژگی ‌های ماشین های چینی داشتن آپشن‌ ها و وسایل جانبی متنوع است یعنی دقیقا مواردی که در تولید ماشین های داخلی به آن توجه زیادی نمی کنند یا برای دسترسی به آن ها نیازمند به هزینه کردن اضافی است.

موسسه ایمنی NCAP

NCAP قبل از سال ۱۹۸۰ با هدف انگیزه در تولید کنندگان به ساخت و تولید وسایل امن تر و استفاده کنندگان برای تهیه ی خودرو های امن تر، به وجود آمد.

  • NCAP مخفف شده کلمات (New Car Assessment Program) است.
  • به معنای ( برنامه ای برای ارزیابی ایمنی خودرو های جدید ) که تولید می شوند.

امتیاز ایمنی خودرو های چینی

در این بخش تعدادی خودرو های چینی پرفروش در ایران را که در  NCAP امتیاز هایی را کسب کرده اند را بررسی می کنیم.

  1. امنیت خودرو های چینی مانند آریزو ۵ و تیگو۷ تقریبا با تویوتا کمری برابری می کند.
  2. ایمنی خودرو های چینی مانند جک S3 و هایما S5 از ( بی ام )و ( X1 ) کمی بیشتر است.
  3. ماشین سوناتا LF بیشترین امتیاز را در بین همه ی خودرو ها در تست C-NCAP دارد.

امنیت خودرو های چینی

شرکت ماشین سازی jac کـه جز قدیمی‌ ترین شرکت های‌ ماشین سازی چینی می باشد کـه حدودا از سال ۱۹۶۰ بـه تولید کامیونت پرداخته اسـت امروزه شاهد تولید محصولات شاسی بلند و سواری آن هستیم کـه در آزمون های‌ ایمنی معتبر دنیا امتیاز های بالایی کسب کرده اسـت.

امنیت خودرو های چینی در ماشین های جک S5 این شرکت کـه نمونه موفقی از ماشین  های چینی می‌باشد توانسته اسـت ۵ ستاره در تست ایمنی خودرو دریافت کند.

همچنین خودرو های چری نظیر آریزو ۵ ،تیگو ۵ و تیگو ۷ آن در ایران بسیار شناخته شده می باشد.

پیشنهاد: محصولات لوازم یدکی چری

امنیت خودرو در چری آریزو ۵

  1. یکی از ایمن‌ ترین خودرو های چینی موجود در بازار، چری آریزو ۵ می باشد.
  2. پایداری و کنترل بالای آریزو ۵ حتی در سرعت‌ های بسیار بالا ، مصرف کننده را ناامید نمی‌‌کند. این کارکرد خوب حقیقتاً شگفت‌ انگیز است و تقریبا می‌تواند ضعف شتاب ضعیف ابتدایی ماشین را نسبت به بقیه رقیب ها را کم‌رنگ تر نماید.
  3. چری آریزو ۵ در آزمون تصادف ازسمت جلو با مانع امتیازات بالایی را کسب کرده  است به همین دلیل یکی از ایمن‌ترین خودرو های چینی بازار داخل به شمار می‌رود.

امنیت خودرو در چری تیگو 5

امنیت خودرو در چری تیگو ۵

ماشین تیگو چری (تیگو ۵ جدید) نیز در دو مدل لاکچری اسپرت و فول ‌آپشن اکسلنت به بازار عرضه شده است.

امنیت خودرو چینی در مدل فول ‌آپشن تیگو ۵ بیشتر است چون مجهز به امکانات‌ ایمنی بیشتری می باشد که می‌توان به کیسه‌های جانبی برای سرنشینان جلوی خودرو و سیستم‌ های پایداری  DTC، HHC، EBA ، ASRو ESP اشاره کرد که در مدل لاکچری آن وجود ندارد.

ایمنی خودرو در چری تیگو ۷

شصت درصد بدنه ی خودرو تیگو ۷ را فولاد تشکیل داده است ، که با وجود نقطه های جذب بالا در پلتفرم خودرو بیشترین ایمنی را در خودرو های چینی درحین تصادفات را فراهم می آورد.

فناوری پایداری الکترونیکی به کار رفته در ماشین های چینی همچون تیگو ۷ باعث می شود در زمان هایی که سیستم تعلیق ماشین از دست می رود ،راننده بدون از دست دادن کنترل بتواند خودرو را بدون کوچک ترین لغزش کنترل کند و تعادل آن را حفظ نماید. در مجموع آمار جهانی یکی از موارد ایمن کردن خودرو ها با تجهیز کردن آن ها به سیستم کنترل پایداری الکترونیک است که تا یک سوم میزان تصادف را کاهش می دهد.

موارد ذکر شده باعث می شود ماشین تیگو هفت در آزمون ( NCAP ) چین موفق به دریافت پنج امتیاز ایمنی شود که این موضوع نشان دهنده بیشترین مقدار و میزان امنیت به وجود آمده در یک ماشین چینی می باشد.

خودرو های چری در بخش امنیت ماشین تا حدود زیادی خوب عمل کرده اند و اکثرا ضربه به داخل کابین ، آن چنان وارد نمی شود.

در باب ایمنی خودرو های چینی

موضوع های فراوانی ذکرشده و شایعات زیادی در این باره وجود دارد.

از آن جا که فقط تعداد کمی از ماشین های چینی در آزمون های ایمنی مطمئنی مثل EURO-NCAP شرکت داشته‌اند، نمی‌توان بین امنیت خودرو های چینی و سایر مدل ماشین ها مقایسه ی دقیقی انجام داد.

تنها راهی که می‌توان برای تست امنیت خودرو های چینی به آن اعتماد کرد، تست امنیت چین یا همان۰۰ ( C-NCAP ) است.

شرکت های خودروساز چینی برای داشتن بازار کار بهتر، امروزه روی موضوع امنیت خودرو ها فعالیت زیادی انجام می دهند.

این شرکت ها نظر مصرف کنندگان را درک کرده اند و تلاش می کنند در راستای آن حرکت کنند.

ماشین های جدید چینی امروزه می توانند تا حدود زیادی امن خطاب شوند.

چینی ها کپی کارهای قهاری بوده اند و سریعا توانسته اند با کپی برداری و تغییرات خود را با صنعت روز ماشین سازی دنیا هماهنگ کنند.

بیشتر مدل های جدید چینی در تست های‌ ایمنی اروپا امتیاز ۳ الی ۵ ستاره را دریافت کرده اند و این خودش دلیلی بر پیشرفت صنعت ماشین سازی چین می باشد.

چینی ها با ادغام و خرید مدل های معتبر ماشین سازی دنیا آینده درخشانی را دراین صنعت برای خود رقم زده اند.

کمپانی های‌ بزرگ ماشین سازی خیلی خوب می دانند کـه اگر چینی ها در بازار کاری وارد شوند،رقیب سرسخت آن ها خواهند شد و از همین جهت اخطاری برای کمپانی های مدل های بزرگ ماشین سازی دنیا اسـت.

در امنیت خودرو های چینی دیگر چه چیزایی باقی می ماند؟؟

یکی از رایج ترین مشکلات افرادی که خودرو های نسبتا گران می خرند این است که به بهانه پول بیشتری که پرداخت کرده اند، می توانند در خیابان ها و جاده ها بیشتر گاز دهند و با سرعت رانندگی کنند و هر چه تعداد ایربگ هایشان بیشتر باشد، امکان تلفات جانی و مالی آن ها کمتر می شود.

ولی هیچ کس فرهنگ سازی نمی کند که اگر ماشینی نسبتا گران می خرید، به همان میزان باید هوشیاری خود را در رانندگی بالا ببرید و بیشتر محتاط باشید.

پاسخ دهید