لوازم یدکی ام وی ام لوازم یدکی لیفان لوازم یدکی چری لوازم یدکی جیلی لوازم یدکی جک لوازم یدکی برلیانس لوازم یدکی دانگ فنگ لوازم یدکی ولکس مــــاشــــــــن چیــــــنــــــــی
گیربکس ام وی ام گیربکس لیفان گیربکس برلیانس گیربکس جیلی گیربکس جک
سبد خرید
۰ ریال
مزایا و معایب گیربکس ایکس 22 پرو cvt

مزایا و معایب گیربکس ایکس ۲۲ پرو cvt

سری جدید گیربکس ایکس ۲۲ پرو ، ۹ سرعته خودرو باعث تعویض دنده بهینه ترو نرم تر می شود.گیربکس ایکس ۲۲ پرو، این خودرو دارای عملکرد ( ۹۲.۵ درصد ) می باشد

گیربکس‌ های CVT :

گیربکس ‌های CVT طی چند سال گذشته به یکی از مهم ترین گزینه ها برای انتقال قدرت در ماشین های شهری قیمت پایین تبدیل شده‌ است و خیلی از خودروسازان مطرح تازه وارد از این نوع گیربکس ها استفاده می‌کنند.

در میان خودروسازان چینی نیز گیربکس cvt  به دلیل طرز کار ساده و پایین بودن هزینه های تولید نسبت به گیربکس‌های معمولی مورد توجه قرار گرفته‌اند و بازخورد این صرفه‌جویی را بیشتر مصرف کنندگان خودروهای چینی در ایران می‌چشند.

مشخصات فنی ام وی ام X22 پرو :

یکی از تغییرهای بزرگ X22 پرو نسبت به مدل قبلی، زیر کاپوت این ماشین قرار دارد.

مانند، گیربکس ایکس ۲۲ پرو cvt که با ۹ دنده مصنوعی وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد و جایگزین گیربکس معمولی ۴سرعته اتوماتیک پیشین شده است.

گیربکس cvt  ایکس ۲۲ پرو قبل از این در خودروهایی چون آریزو ۶ و آریزو ۵ جدید نیز مورد استفاده قرار گرفته بود و هم چنین موتور ۱ لیتری توربو شارژر ۳ سیلندر جایگزین موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مدل قبلی شده است تا راندمان خودرو پاک‌تر و اقتصادی‌تر از گذشته شود.

گیربکس CVT چیست؟

(Continuously variable transmission) یعنی دستگاه انتقال قدرت متغیر، برخلاف گیربکس‌ های معمولی که تعداد دنده‌های مشخص و ثابتی دارند؛ در هر زمان مناسب با شرایط، امکان تعویض دنده را با سرعت‌ مناسب در همان لحظه فراهم کرده و دست راننده را در رانندگی نمی بندد.

گیربکس CVT دارای ۲ محور می باشد که یکی از آن‌ها به پیشرانه و دیگری به چرخ‌های خودرو متصل می‌شود؛ با همین سیستم، عمل انتقال قدرت بین دنده‌های سنگین و سبک را به نرمی انجام می‌دهد.

یکی از شباهت های گیربکس CVT و گیربکس معمولی یکسان بودن شکل اهرم کنترل دنده و استفاده از ۲ پدال گاز و ترمزمی باشد.

معایب گیربکس ایکس ۲۲ پرو cvt

گیربکس cvt خودروسازی‌ها ، مشکلاتی هم دارد که نمی‌توان به آن توجه نکرد.

البته ممکن است بعضی از معایب گیربکس cvt  برایتان آزاردهنده نباشد یا اینکه اتفاقا، همین موارد منجر به اجتناب شما از خرید و یا فروش ماشین های مجهز به گیربکس cvt شود.

۱- هزینه بالای تعمیرات مربوط به گیربکس ایکس ۲۲ پرو cvt

قطعات جعبه دنده cvt موجود در بازار، قیمت نسبتا بالایی دارند.

اگر نیاز به تعمیر آن داشته باشید؛ علاوه بر اینکه مجبور به پرداخت مبلغ بالایی برای خرید قطعات آن هستید، باید به دنبال یک تعمیرکار خبره هم بگردید. cvt قطعه خیلی حساسی است که اگر توسط یک مکانیک نابلد بیفتد؛ امکان آسیب‌ رساندن به آن وجود دارد.

۲- عدم اعتماد مردم به گیربکس CVT

جعبه دنده‌ های CVT ، از انواع دیگر آن متفاوت تر کار می‌کند و همین مورد باعث شده؛ اکثرا فکر کنند که گیربکس به خوبی کار نمی‌کند. هماهنگ سازی آنی سرعت و نبودن هیچ نوع دنده ی دستی، باعث عدم اعتماد در رانندگان شده که راه هایی مانند اضافه‌نمودن جعبه دنده مصنوعی به سیستم آن به دست خودروسازان ارائه شده است.

۳- صدای نسبتا زیاد پیشرانه ی خودرو

صدای زیاد دور موتور در سرعت های بالا، یکی از ایراداتی است که در گیربکس های CVT وجود دارد و ممکن است آزاردهنده باشد.

کلا خودروهای با پیشرانه‌های نیرومند، سروصدای زیادی را هنگام دور گرفتن موتور تولید می‌کنند؛ اما شنیدن این صداها در موتورهای ضعیف‌تر، زیاد مورد قبول رانندگان نیست.

پیشنهاد: محصولات لوازم یدکی ام وی ام

مزایای گیربکس ایکس 22 پرو cvt
مزایای گیربکس ایکس ۲۲ پرو cvt

نکات مثبت گیربکس cvt  از آن یک قطعه ی ارزشمند و نیرومند ساخته است.

هرچند که بعضی از مردم از آن بعنوان یک گیربکس نامناسب یاد می‌کنند؛ اما کافی است، فقط یکبار مزایای گیربکس cvt  آن را مورد بررسی قرار دهند تا دیدگاهشان عوض شود.

۱- کاهش وزن خودرو

در گیربکس های cvt ، چرخ‌دنده‌ های موجود در مدل معمولی حذف شده است که باعث کاهش  زیاد وزن جعبه دنده و در نتیجه خودرو می‌شود.

البته این را فراموش نکنیک که وزن یک خودرو، رابطه ی مستقیمی با میزان استفاده آن از سوخت دارد؛ پس با کاهش وزن خودرو، مصرف بنزین هم پایین می آید.

۲- انتقال قدرت مناسب به چرخ‌ها

خودرو هایی که از جعبه دنده گیربکس های cvt در سیستم خود استفاده می کنند؛ بصورت هوشمندانه با نسبت دنده مناسب همان موقع حرکت می‌کنند.

درحالی که این مشخصه در گیربکس ‌های معمولی دستی و اتوماتیک وجود ندارد و عوض کردن دنده باید طبق یک چارچوب نامتغیر صورت پذیرد.

هدف از ساخت گیربکس های cvt ، انتقال آنی قدرت مناسب به چرخ‌ها در اشکال متنوع رانندگی است.

به این ویژگی مهم در سرعت های بالا، کمی بیشتر دقت کنید تا به آسانی، متوجه تفاوت گیربکس های cvt با انواع معمولی آن شوید.

۳- نرم‌ترین حالت تعویض دنده

در گیربکس های cvt احتیاجی به هیچ گونه جابه جایی دستی دنده نیست. شاید فکر کنید که در جعبه‌ دنده‌های اتومات هم احتیاجی به این کار نیست؛ در نتیجه تعویض دنده با آن‌ها هم آسان و راحت است.

اما این فرایند در بقیه ی خودروها ،هر چند جزئی با کمی تکان ، صدا یا ضربه همراه است؛ ولی همین موارد هم در گیربکس های cvt وجود ندارد.

۴- کاهش مصرف سوخت

ضریب دنده در گیربکس های cvt مطابق با بهترین حالت تنظیم می‌شود پس با بهینه‌ کردن دور موتور، مصرف سوخت کمتر می شود. هر چقدر که میزان دور موتور، پایین‌تر باشد؛ مصرف سوخت نیز کمتر می شود.

اگر حین رانندگی با خودرو مجهز به دنده ی معمولی در سرعت های بالا، نگاهی به دورسنج موتور بیندازید؛ متوجه ی افزایش میزان آن خواهید شد. در حالی که با خودروی مجهز به گیربکس های cvt شاهد کمتر بودن میزان دورسنج موتورخواهیدبود.

البته بیشتر افراد از گیربکس CVT راضی نیستند؛ آن‌ها اعتقاددارند که این قطعه دارای مشکلات زیادی می باشد و مدل معمولی آن، عملکرد بهتری دارد.

اما موضوع مهم در گیربکس  CVT این است که قطعه مفیدی بوده و رانندگی را برای رانندگان آسان ترمیکند.

تعداد زیادی از خودرو سازی‌ های دنیا به دنبال جایگزین کردن گیربکس  CVT به جای انواع معمولی آن هستند؛ پس نباید از گیربکس های cvt فرار کرد.

برند خودرو : MVM

برای مشاهده : قطعات گیربکس ام وی ام

فروشگاه ماشین چینی شما رو دعوت میکند از محصولات دیگر دیدن فرمایید و نظر خود را درباره ( قیمت و کیفیت ) و تجربه ای که دارید با ماشین چینی در میان بگذارید

لوازم یدکی لیفان | لوازم یدکی جیلی | لوازم یدکی جک | لوازم یدکی چری | لوازم یدکی برلیانس و غیره ….

پاسخ دهید